First Line Support Medewerker
Je hebt een brede interesse in verschillende takken van de it-sector. Als centraal aanspreekpunt help je collega's en klanten bij het oplossen van technische problemen of configuraties.
Wat kan je verwachten?
Denk jij in oplossingen en volg je alle nieuwigheden in computertechnologie of mobiele communicatie steeds met veel aandacht? Dan is een carrièresprong in de richting van dit knelpuntberoep misschien iets voor jou. Als helpdeskmedewerker binnen de it-afdeling van een overheidsdienst of bedrijf zorg je voor de nodige ondersteuning bij computerproblemen of -configuraties.
In deze opleiding verwerf je een brede basis in ICT-technieken en -toepassingen. We schenken ook aandacht aan de uitbreiding van je taalkennis, want als rechtstreeks aanspreekpunt communiceer je ook graag, vlot, duidelijk en vriendelijk met klanten of collega’s. Je leert daarom ook functioneel Engels en Frans, aangepast aan de IT-sector.
Behaal je diploma secundair onderwijs
Deze opleiding kan je ook volgen als diplomagericht traject. In combinatie met aanvullende algemene vorming leidt deze opleiding tot een diploma secundair onderwijs.